På tur uppe i bergen

Mycket bilder - Mycket text om den händelserika dagen, haha!
 
Haha, jaa vad ska man börja? En omtumlande dag i fredags, helt klart! I fredags packade vi väskorna och gav oss ut för att åka snövessla upp till bergen för att åka längdskidor! Vi höll oss i ett rep bakom vesslan i nästan en timma i uppförsbacke för att komma till toppen! Det var tufft både för armar och ben då alla skotrar kört upp underlaget som fryst till is...
 
Men för att förklara i korta drag: Berg och fjäll med branta långa backar, längdskidor och glashalka.... Det hade varit lite mildare dagarna innan och när det sedan frös på igen blev snön till BLANKIS! Det gick under väldigt stora partier inte att åka längdskidor alls, utan allt fokus låg på att hålla sig på fötter och överleva!! Många av dom andra är grymma på längdskidor och inte ens dom stod på benen..! När skidorna väl börjat glida ner för berget var det en omöjlighet att stanna om man inte slängde sig handlöst (vilket man då halvt slog ihjäl sig)... haha!
 
Jag vet inte hur många gånger jag ramlade, voltade och slog handlöst ner i snöisen, hahah vet inte hur mycket jag skrattade åt att alla ramlade heela tiden! Och när mamma tappade sin skida som gled iväg i oändlighet och när hon skulle ut och hämta den i djupsnön, alltså jag höll på att dö av skratt!! Srattade tills jag fick ont både i halsen och huvudet, hahah!! Dock föll jag och slog i bakhuvudet riktigt ordentligt en gång, vilket inte var lika kul.... Men jag tog mig upp som alla andra gånger och körde vidare! Det var en riktigt händelserik, konstig, fantastiskt natur och galet rolig dag ändå, haha! Om man bortser från halkan och faktiskt hur illa det kunde ha gått där det var lite branter så var det helt fantastiskt!! Strålande sol, snö och tystnaden uppe i bergen, kan inte bli mer perfekt! Vi stannade och åt goda våfflor i en stuga och såg både en flock med "vilda" renar uppe på fjället, och några inhägnade vid fåffelstugan! 
 
När vi väl kom hem igen efter en heldag märkte jag att mitt knä och hela benet hade svullnat upp (syns dock knappt på bilden) efter alla smällar.. Var så jäkla öm! Pappa lindade in det direkt för att dämpa svullnaden! Fick även nackspärr, ont i både fötter, vader, hälsenor, knän och händer av alla fall! Sedan fick jag också någon grov träningsverk i armarna efter all stakning efter hela veckans skidåkning, haha! När vi sedan kom hem igen efter heldagen så gjorde jag, Alfred och Holger trerätters som blev väldigt uppskattat efter den omtumlande dagen! ;)  
Allmänt | Permalink


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här nedan :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback