Helg i Göteborg

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lördag morgon körde jag och Josef in till Växjö för att ta tåget vidare till Gbg! Vid tolvtiden var vi framme och började springa runt och leta efter spårvagnsbiljetter när vi ser att Alliansen skulle komma om tjugo minuter! Vi köpte våra biljetter och coolt som jag tyckte att det var dagen innan valet så stannade vi och kollade en stund, haha! Sen när vi skulle åka vidare så fick vi se "Lisebergs vagnen", en riktigt gammal spårvagn som de körde i gammalt stuk med biljetter och allt! Ascool, självklart valde vi att åka med den till Liseberg! ;)
 
Vi hade en riktigt bra dag! Vi åkte bland annat HELIX, alltså såå bra!! Tyvärr var det extremt mycket köer till allting och till Helix stod vi mer än en timma och köade... så tyvärr blev det inte mer än ett åk.. Men vi åkte även Kanonen, Atmosfear, de gamla klassikerna Balder, Flumeride, Colorado, var i spegelhuset och så vidare! I och med att vi hade förbokat så hade vi expresspass på tre utvalda attraktioner, så det var extremt lyx att glida förbi de långa köerna, haha! 
 
Josef sköt och vann massa ankor medan jag var sämst och tröstade mig med en sockervadd, haha! Vi utnyttjade varje liten sekund av dagen och gick ut precis när det stängde! Vi började bege oss mot vandrarhemmet som vi skulle bo på över natten vilket var sjukt fint (nyrenoverat), det kändes faktiskt inte alls som ett vandrarhem! Billigt och bra för en student också! ;)
 
Dagen efter spenderade vi på Nordstan, och efter trötta ben fördrev vi lite tid på fik innan vi gick tillbaka för att gå lite till i affärer de sista timmarna! Vid sextiden gick tåget hem igen efter ytterligare en bra dag, och vid niotiden var vi hemma i Växjö igen! Hade en så himla mysig helg med min älskling!! ♥
Allmänt | Permalink


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här nedan :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback