Spanien del 7 - Alicante dag två, väntan inför kvällen

Som planerat så var det shopping som stod på schemat eftersom det blev som det blev igår.. Men tror ni inte att allt var stängt idag också pågrund av den där jäkla festivalen?! Vi fick alltså en hel dag till att bara fördriva tiden på inne i Alicante... Surt som fan, men det var faktiskt helt okej trotts allt.. Vi åt, vandrade runt lite till i staden och letade upp arenan där vi köpte våra biljetter två timmar innan allt skulle dra igång! :) Vi satte oss och tog varsin dricka på en pub precis i närheten. Det var uppenbarligen en tjurfäcktningspub, antagligen var ägaren en gammal matador eller någonting med tanke på allt som fanns upphängt på väggarna, haha! Det var även en tv igång med ungdommar som tjurfäcktades... Alltså jag blev chockad!! Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig men jag tänkte nog att det var någon slags av rodeo som vi skulle på... Men det var det inte! Det kändes sjukt att tjurarna skulle huggas ihjäl och dö på slutet!! Visste verkligen inte att det gick till så... Jag kände direkt att jag inte var så peppad på att gå längre.. men biljetterna var ju köpta och om en timma började det!
Allmänt | Permalink


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här nedan :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback